Українські експортери все ще стикаються з логістичними труднощами, – Рибчинський

Проблеми логістики залишаються значним бар’єром для українських експортерів продуктів переробки зерна, про що заявив директор ВАТ «Млини України» Родіон Рибчинський під час «Baltic Grains & Oils Conference», що відбулася 16 квітня в Ризі.

Про це повідомляє propozitsiya.com з посиланням на apk-inform.com.

Він зазначив, що експортний сценарій став більш складним з початком повномасштабної війни. Хоча європейські країни відкрили свої залізниці для України, включаючи доступ до польських і балтійських портів, цього недостатньо, щоб повністю компенсувати понесені збитки.

«Шляхи Співдружності були для нас надзвичайно вигідні, тобто відкриті шляхи, які європейські країни дали на своїх залізницях… Але це ще не дає нам можливості повністю відшкодувати втрати, яких ми зазнали з початку конфлікту», – зауважив Рибчинський.

Одним із шляхів експорту залишається Дунайський шлях до порту Констанца в Румунії. Проте, за словами експерта, страхові компанії підвищують тарифи через ризики, пов’язані з війною, що суттєво впливає на вартість доставки.

Щодо балтійських портів, то вони дійсно пропонують певні переваги: пряме контейнерне судноплавство, потужність постачати Північну Америку та Південну Азію, стабільний клімат та надійну інфраструктуру. Тим не менш, проблеми залишаються.

«Туди вантажі добираються дуже довго… Порівняно з 2021 роком лише порт Венспілс дещо збільшив перевалку української продукції, а всі інші порти зазнали спаду. Наприклад, через Клайпедський порт у 2023 році обсяги перевалки скоротилися фактично вдвічі», – пояснив Рибчинський.

І навпаки, польські порти значно збільшили обсяги перевалки українських зернових продуктів.

Незважаючи на це, балтійські порти продовжують служити ключовим альтернативним маршрутом для експорту з України. Їх переваги включають швидшу доставку в Північну та Західну Європу, скорочений час очікування та безпечну доставку. Однак логістика в цьому напрямку обійдеться в 2-3 рази більше, ніж через Дунай. Крім того, проблемою залишаються обмежена пропускна спроможність залізниці та витрати, пов’язані з обробкою вантажів.

Експерти вважають, що логістичні труднощі залишаться актуальними, поки не будуть розроблені більш альтернативні та стабільні маршрути постачання.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *