Аграрії прифронтових регіонів України відчувають серйозні труднощі через бюрократичні перепони та скасування пільгових тарифів на транспортування продукції, заявив заступник голови Всеукраїнської аграрної ради (ВАР) Денис Марчук, передає propozitsiya.com.
Він зазначив, що фермери, які працюють під постійною загрозою обстрілів, також стикаються з матеріально-технічними труднощами. Зокрема, це стосується рішення Укрзалізниці скасувати пільгу на перевезення зерна з прифронтових регіонів, яка діяла майже рік.
«Ми як VAR тривалий час відстоювали цю можливість, і це було критично важливо для наших аграріїв. Скасування знижки без ретельної оцінки реальної ситуації з безпекою — це відкат для тих, хто вже працює на межі виживання», — підкреслив Марчук.
Він, зокрема, звернув увагу на те, що багато підприємств офіційно не визнаються такими, що перебувають у зонах активного конфлікту, незважаючи на фактичне перебування в зонах підвищеного ризику. Це, зокрема, Дружківська та Шахівська територіальні громади. Всеукраїнська аграрна рада закликає уряд офіційно визначити ці громади, щоб бізнес міг отримати податкові пільги та інші форми підтримки.
«Без цього визнання сільгоспвиробники не матимуть іншого виходу, як розірвати договори з власниками паїв, оскільки вони не зможуть виконувати свої зобов’язання через фінансові труднощі», – уточнив він.
Крім того, з 1 травня Укрзалізниця має намір підвищити вартість перевезень на 37%, що погіршить ситуацію. Марчук зазначив, що нині витрати на перевезення сільськогосподарських вантажів вже вищі, ніж для металургійного чи будівельного секторів, і закликав створити справедливі умови для всіх галузей.
«Замість того, щоб підвищувати ціни для всіх, ми повинні прагнути гармонізувати тарифну політику. Такий підхід дозволить залізниці управляти витратами на пасажирські перевезення, не завдаючи шкоди аграрному сектору», – зазначив заступник голови ВАР.
Джерело: propozitsiya.com