Залізнична компанія має намір збільшити ціни на вантажоперевезення на 37%
У випадку, якщо ціни на вантажні перевезення піднімуться на 37%, як це планує «Укрзалізниця», Україна втратить частину врожаю та дрібних сільгоспвиробників, оскільки ще більше з них покинуть обробку землі. Про це повідомив заступник голови Всеукраїнського конгресу фермерів (ВКФ), аграрій з Полтавської області, Григорій Шамрицький.
«У разі подорожчання на 37% транспортування «Укрзалізницею», підвищиться загальна вартість логістики по країні. І це вкрай негативно вплине на аграріїв, особливо невеликих, адже це буде включено у вартість продукції, і у подальшому спровокує скорочення посівних площ. Тому що, на чому фермер може заощадити сьогодні? На добривах. Їх будуть застосовувати у меншій кількості, це відобразиться на врожайності, а потім – на обсязі податків, ПДВ та в цілому на економічній ситуації в країні», – роз’яснив Шамрицький.
Він також висловив впевненість, що значна частина фермерів, які продовжать працювати в таких обставинах, віддаватимуть перевагу автомобільному транспорту замість залізничного. Тому, щоб запобігти руйнуванню фермерства в Україні, уряд повинен не допустити збільшення тарифів «УЗ».
«Те, що відбувається з тарифами – абсолютно неприйнятно. Можливо, іншими способами слід шукати фінансування. Наприклад, скоротити виплати заробітних плат посадовцям. Але це точно не повинно реалізовуватися за рахунок дрібного фермера. За останні три роки малі фермери почали відмовлятися від земельних ділянок. Підвищення ціни «УЗ» на 37% також може призвести до скорочення кількості фермерських господарств по всій країні. А це матиме вплив на кількість сільського населення. Тому що село поступово зникає одночасно з тим, як його покидають фермери», – підсумував Шамрицький.
Нагадаємо, раніше фахівці та бізнес-асоціації звинуватили «Укрзалізницю» у намірах скористатися монопольним становищем і збільшити ціну на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торговельній палаті (ACC), окрім тарифів, «УЗ» планує збільшити суму робіт і послуг, які пов’язані з транспортуванням, а також рівень оплати за використання вагонів і контейнерів.
Зі свого боку, бізнес-середовище попередило про серйозну небезпеку, яку представляє дане рішення для економіки України. У Дунайському пароплавстві повідомили про призупинення роботи флоту у випадку збільшення тарифу, а завод «АрселорМіттал Кривий Ріг» попередив про загрозу закриття підприємства, де працює 20 тисяч осіб.