
Все частіше виникають випадки, коли клієнт не сплачує за продукцію згідно з угодою, або з’являються питання стосовно характеристик продукції. У таких обставинах постачальник не може виконати угоду та одержати прибуток, на який покладав надії.
Про це повідомила партнерка AGA Partners Ірина Мороз під час проведення конференції Fat-and-Oil Industry-2025.
Дані компанії AGA Partners щодо суперечок у сфері сировини за рік демонструють, що найбільша частка випадків — 28% — це відсутність оплати за доставлені товари.
- 17% — недопостачання продукції;
- 13,2% — простій судна;
- 12% — інше;
- 11,5% — непереборна сила;
- 9,3% — відмова від прийняття продукції;
- 5% суперечок пов’язано з якістю;
- 3,8% — ускладнення контракту.
«Ситуації несплати за доставлену продукцію часто трапляються з європейськими фірмами. Тому питання дослідження надійності партнера є надзвичайно важливим на стадії підписання угоди. Друге місце за кількістю — це недопостачання продукції, або фактично відмова клієнта від отримання продукції. Найчастіше подібні ситуації відбуваються, коли ринок змінюється, і є розуміння, що цю продукцію можливо реалізувати за вищою ціною, і приймається комерційне рішення не виконувати чинний контракт, а продавати продукцію дорожче. І ці суперечки, як правило, ведуть до права відшкодувати різницю в ціні», — пояснює Ірина Мороз.
Вона додає, що завжди актуальним є питання з форс-мажором, оскільки під час перевезень в Україні відбуваються регулярні обстріли в портах, і продавцям необхідно мати додатковий захист у договорі.
«На даний момент у нас починається нова епопея з експортними лімітами, і ми отримували чимало питань — чи можливо не виконувати угоду, якщо введені додаткові квоти на вивіз продукції», — розповідає юристка.
Також Ірина Мороз наголошує на кількості спорів щодо якості наданої продукції. За її словами, найчастіше це випадки, коли клієнти вимагають надати знижку, обґрунтовуючи тим, що після перевірки продукції на якість їм вона не підходить.
«З нашої практики з такими суперечками щодо якості можливо боротися, тому що зазвичай під час висування подібних претензій клієнти не дотримуються вимог під час відбору зразків і перевірки якісних характеристик продукції під час його розвантаження. І це дає змогу заперечувати їхні результати якості, відмовлятися від дисконту і вимагати оплату повної суми продукції», — зауважує Ірина Мороз.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua
Источник: www.agroportal.ua



