Співпраця сильних. Разом ПРАЦЮЄМО, разом ВИГРАЄМО — журнал Пропозиція

Оновлення машинно-тракторного парку, як ключового інструменту для роботи, в складні воєнні часи є одним із індикаторів успішної діяльності сільськогосподарського підприємства. Права на помилку немає. Сьогодні, як ніколи, слід обирати надійних партнерів, які пропонують найкращі технічні та технологічні рішення.

Наразі Україна має потужний сформований ринок сільськогосподарської техніки, де представлено продукцію практично з усіх частин світу і для того, аби «посунути» лідерів, нові продукти та рішення мають бути кращими й технологічнішими. Але це вершина айсбергу, бо навіть найкращі рішення без належної сервісної підтримки належно не працюватимуть і не завоюють довіру клієнтів.

ПСП «Дружба», потужне сільськогосподарське підприємство, яке обробляє близько 6 тис. га на Полтавщині. Основний напрям діяльності — рослинництво. Профільними культурами є озимий ріпак, пшениця, ячмінь, соя та кукурудза. Це звичний для господарств цього регіону набір культур, частка яких у сівозміні, залежно від погодних умов та ситуації на ринку, змінюється.

Основу машинно-тракторного парку підприємства складає техніка іноземного виробництва. Хоча, наприклад, для внесення ЗЗР використовують і вітчизняні, причіпні обприскувачі.

«Технічний парк нашого господарства доволі різноманітний. Маємо в арсеналі трактори та комбайни практично від усіх ключових гравців ринку.

Як ми знаємо, вся техніка має свій ресурс і 2018 року нам потрібно було оновити парк тракторів та зернозбиральних комбайнів.

Ми почали розглядати пропозиції від наявних компаній на ринку, із якими ми вже співпрацювали тривалий час, оцінювали пропозиції нових компаній та їхніх технічних рішень, аналізували фінансові умови, досвід роботи колег фермерів.

Так, врешті решт, віддавали перевагу техніці компанії CLAAS, яку придбали в компанії «Ерідон Тех», офіційного дилера, що працює в нашому регіоні. На той час це були два трактори AXION 950 та один зернозбиральний комбайн LEXION 770», — згадує Віктор Омельченко, головний інженер ПСП «Дружба».

Враховуючи позитивний досвід експлуатації техніки в господарстві вирішили не відхилятися від обраного курсу і минулого року придбали ще один зернозбиральний комбайн LEXION, щоправда нової генерації, модель 8700 та ще один трактор.

Таким чином, наразі в господарстві працює п’ять одиниць техніки CLAAS, серед яких два потужних зернозбиральних комбайни та три трактори AXION 950.

«Перші два трактори AXION 950 наразі вже мають більше 10 тис. мото-годин.

За цей період жодних проблем із основними вузлами трактора не було. Це при тому, що ці трактори експлуатувалися виключно на важких роботах, і в двох кожного року «закривали» роботи із основного обробітку ґрунту (оранки, чизелювання), частково культивації, післяжнивного обробітку  та висівання.

Були певні моменти із виходом із ладу амортизаторів кабіни, але на той момент напрацювання на тракторі було вже понад шість тисяч мото-годин, і, чесно кажучи, для такого трактора це навіть не поломка, а дрібниця, про яку ми змушені говорити, адже нічого серйознішого за роки експлуатації не можемо згадати.

Так як вони мають повністю автоматичну КПП CMATIC, були деякі перестороги щодо їхньої роботи в оранці. Але, як показує практика, боятися було нічого. І ці трансмісії нічим не уступають наявним на ринку, а навіть є кращими та забезпечують кращу економічність на виконанні всіх видів робіт. За рахунок, я вважаю, унікальної системи керування двигуном та трансмісією ці два вузли відмінно адаптуються один до одного і, порівняно із наявними в господарствах тракторами з КПП типу Power Shift, забезпечується економія дизельного палива на рівні 20–30 %», — наголошує Віктор.

Автоматична трансмісія CMATIC — є однією з найсильніших сторін тракторів AXION 900-ї серії. Адже на швидкостях до 12 км/год, за яких виконується більшість сільськогосподарських робіт, забезпечує повністю механічну передачу потужності від двигуна до рушіїв, за рахунок чого досягається висока паливна економічність двигуна та продуктивність трактора в цілому.

«За роботи із плугом EuroDiamant 10 від компанії LEMKEN продуктивність за зміну становить 20–25 га. При цьому, звісно ж залежно від стану ґрунту та глибини обробітку, витрата пального перебуває в діапазоні 13–20 л/га. Багато хто скаже, що «дряпаючи» на 10–15 см можна й менших показників досягти, але із власного досвіду можу сказати, що позаминулого року, працюючи на глибину 28 см, фактична витрата пального становила лише 15 л/га. Як на мене, то це відмінний результат», — говорить Віктор.

Головний інженер також наголошує увагу на роботі та технічному обслуговуванні двигунів, які практично такі ж, що й на тракторах інших виробників, але мають свої відмінності. «До останнього часу ми досить тісно працювали із технікою інших виробників, які мають такі ж двигуни. Але, незважаючи на ідентичність, силові установики різні. Наприклад, двигуни FPT, які встановлено на CLAAS, мають додаткові форсунки для мащення внутрішніх елементів двигуна. CLAAS рекомендує використовувати синтетичну оливу 5W30 замість напівсинтетичної 15W40. Розміщення навісного обладнання також відрізняється. І саме ці на перший погляд дрібниці забезпечуються правильну роботу машини в цілому», — наголошує Віктор.

«Стосовно гарантійного та післягарантійного обслуговування, то всю техніку CLAAS обслуговує офіційний дилер, компанія «Ерідон Тех», де ці машини було придбано. Наразі спеціалісти компанії провели дефектовку зернозбиральної техніки, для її обслуговування та підготовки до збирального сезону. «Ерідон Тех» пропонує відмінні умови для обслуговування та ремонту техніки, та має хороших сервісних спеціалістів, тому від моменту придбання перших машини CLAAS співпрацюємо виключно із ними. Натомість післягарантійне обслуговування тракторів інших виробників здійснюємо самостійно.

Якщо порівнювати вартість здійснення технічного обслуговування, то замінити фільтра, оливи, інші технічні рідини на CLAAS трішки дорожче, але за рахунок високої надійності машини, зменшеної витрати палива, тощо, вартість володіння тракторами CLAAS менша», — говорить головний інженер.

Щодо експлуатації комбайнів, то тут також є про що сказати.

Адже новий, придбаний у 2018 році, LEXION 770 на той час по продуктивності замінив 2,5 наявні у господарстві комбайни.

«LEXION 770 — це ракета, як по продуктивності так і якості обмолоту.

Я пам’ятаю, що раніше, через низьку продуктивність комбайнів, саме вони були головними причинами низьких показників виробітку.

Наразі ж за обмолоту пшениці LEXION 770 із легкістю «видає» 400 тон за зміну, збираючи 60-70 га. Комбайни мають шалену продуктивність. От ще б логістику та прийомку організувати належним чином, можна було б ці показники ще покращити.

Незважаючи на те, що візуально комбайни CLAAS мають більшу кількість привідних ременів, елементів, що обертаються, вони «до болю» прості, а найголовніше, мають можливість тонкого налаштування, робочих вузлів та систем.

Зерно у бункері завжди чисте, а втрати за молотаркою мінімальні», — говорить Олександр Анохін, оператор зернозбирального комбайну LEXION 770.

Наразі технічний парк підприємства забезпечує вчасне виконання практично всіх сільськогосподарських робіт.

За словами головного інженера, єдиною незакритою позицією є перевантажувачі і заміна «малих» тракторів. «Якщо умови складуться належним чином, то цього року плануємо придбати декілька тракторів на заміну МТЗ.

Я думаю продовжимо співпрацю з «Ерідон Тех» і технікою CLAAS. Головне щоб закінчилась війна!», — підсумовує Віктор Омельченко.

Юрій Логвиненко, оператор

Минулого року я отримав новенький AXION 950, хоча доводилося працювати і на «старших» тракторах CLAAS та машинах інших виробників.

Трактор відмінно себе зарекомендував під час виконання всіх робіт і є досить «дуракостійкою машиною».

Адже сам встановлює оберти двигуна, а трансмісія адаптується до умов роботи, забезпечуючи максимум передачі потужності й крутного моменту від двигуна.

В роботі такого як «наступити» на гашетку просто немає, хоча хотілося б спробувати, може щось і вийде (посміхається)…

Завдяки автоматичній трансмісії, робота цих тракторів дещо відрізняється від машин інших виробників із напівавтоматичною КПП.

Наприклад, оберти двигуна.

Ми звикли, що якщо вони в роботі стають меншими, то, відповідно, навантаження на нього збільшується й слід перемикатися на нижчий ступінь, а в AXION такого не прослідковується, а зниження обертів говорить лише про те, що двигун трактора працює у «зеленій» зоні.

 

 

Олександр Яременчук, керівник Лубенського регіонального структурного підрозділу «Ерідон Тех»

Зернозбиральні комбайни та трактори CLAAS наразі є взірцем для багатьох виробників аналогічних машини і сьогодні задають темп із впровадження найсучасніших технологій.

Трактори AXION 950 — це ідеальне співвідношення ціни, якості та надійності серед сучасних тракторів із класичною компоновкою, які впевнено завойовують ринок і змінюють позиції основних гравців.

Найголовніше, що ці трактори відповідають заявленим показникам потужності, комфорту і надійності.

В базовій комплектації мають рішення, які інші виробники пропонують як опції, і за які слід додатково платити.

Наприклад, усі трактори 900-ї серії в Україну постачаються із переднім навісним механізмом, який окрім основного призначення, а це агрегатування передньонавісного обладнання, встановлення противаг для кращого баластування, має функцію амортизації, яка зменшує динамічні навантаження на передній міст трактора, забезпечуючи таким чином постійний надійний контакт коліс із ґрунтом.

Також беззаперечною перевагою є заводська підготовка для безпроблемного встановлення комп’ютерів, навігаційних антен для роботи у системі точного землеробства.

Це відмінне рішення для господарств, що мають різноманітний парк техніки, і дає змогу майбутнім власникам зекономити 10–13 тис. доларів. Адже в такому разі слід лише придбати комплект обладнання від будь-якого виробника і працювати.

Підходьте до вибору техніки зважено. Акцентуйте увагу на технологічності машини, їхніх характеристиках, вартості і, звісно ж, досвіді експлуатації та якості й доступності сервісної підтримки у вашому регіоні.

 

А. Сухина [email protected]

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *