За перші 19 днів серпня автотранспортом було перевезено 202 тисячі тонн агропродукції. Попри низьку торгову активність, обсяги експорту залишаються стабільними. Відбулися зміни в транспортних потоках через кордони.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.
Експорт через польський кордон знизився на 10% і склав 32,4 тисячі тонн. Через угорський кордон – 6,2 тисячі тонн, що також означає зниження. Молдавський кордон показав падіння на 4%, до 11,4 тисячі тонн. У той же час, експорт через словацький кордон зріс на 19% і досяг 5,9 тисячі тонн. Румунський кордон також показав позитивну динаміку зі зростанням на 11% до 16,1 тисячі тонн.
Середньодобовий показник експорту через усі кордони становить 10,6 тисячі тонн. Найбільше експортується соняшникової олії (23,7 тисячі тонн) та соєвих бобів (14,2 тисячі тонн). Тарифи на внутрішні перевезення до портів знизилися на 2-3 долари. Зниження тарифів спостерігається також на європейському напрямку – на 2-3 євро для перевезень до Болгарії та Німеччини.
Щодо залізничного експорту, минулого тижня спостерігалось його пожвавлення. Через угорський кордон показник передачі вагонів зріс на 17%, до 28,29 вагонів на добу. Румунський кордон показав зростання на 14%, до 55,33 вагонів на добу. Польський кордон додав 4% і досяг 49,73 вагонів на добу. Лише словацький кордон показав незначне зниження на 3%, до 29,5 вагонів на добу. Загальний середньодобовий показник передачі вагонів зріс на 3%, до 220 вагонів на добу.
У портах Великої Одеси середньодобовий показник вивантаження збільшився на 3% і досяг 1177 вагонів на добу. Проте кількість вагонів, що рухаються до глибоководних портів, знизилася на 23,43%, до 4,1 тисячі одиниць. У порту Ізмаїл накопичення вагонів зросло на 37% і становить 520 одиниць, при цьому середньодобовий показник вивантаження скоротився на 11% і становить 49 вагонів на добу.
Тарифи на залізничні перевезення залишаються незмінними, очікується їх перегляд 25 серпня 2024 року.
Експортери поки не поспішають активізуватися, очікуючи кращих умов, через що судновласники змушені адаптуватися, щоб утримати клієнтів. Фрахт на костери з портів Дунаю знизився на 1 долар, тоді як напрями до Східного Середземномор’я та Ізраїлю залишилися на попередньому рівні. Ставки на панамакси та баржі також не змінилися.
Джерело: propozitsiya.com