Станом на 7 жовтня експорт агропродукції автомобільним транспортом збільшився на 17% у порівнянні з вереснем, досягнувши 81 тис. тонн. Це зростання пов’язують з активізацією продавців та підвищенням цін на аграрну продукцію, що стимулювало укладення нових контрактів.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.
Найбільший приріст експорту зафіксовано на кордонах з Румунією та Словаччиною — на 40% та 47%, відповідно. Експорт на румунському кордоні склав 25,5 тис. тонн, а на словацькому — 9,05 тис. тонн. Невелике збільшення обсягів (на 5-6%) спостерігалося на польському (30,7 тис. тонн) та угорському (6,16 тис. тонн) кордонах. На молдавському кордоні ситуація залишається стабільною — 9,6 тис. тонн.
Основними продуктами експорту у жовтні стали соєві боби (9,8 тис. тонн) та соняшникова олія (9,5 тис. тонн). Відчутне зростання поставок до Румунії та Болгарії призвело до підвищення ставок на міжнародні автомобільні перевезення на 2-3 євро за тонну. Проте тарифи на внутрішні автоперевезення залишаються стабільними через використання транспорту для збору врожаю.
Ринок залізничних перевезень також активізувався. У перший тиждень жовтня на більшості кордонів, окрім польського, спостерігалося зростання обсягів. Наприклад, на угорському кордоні кількість вагонів зросла на 70%, до 55,34 вагонів на добу. На словацькому кордоні — на 43%, до 42,83 вагонів на добу. Водночас на польському кордоні показники знизилися до 44,83 вагонів на добу. Загалом середньодобова кількість вагонів через усі кордони зросла на 26%, до 260 вагонів.
Кількість вагонів, що рухаються в напрямку портів, також збільшилася до 5818 одиниць. Вивантаження вагонів в портах за добу зросло на 16% і склало 1193 вагонів. Зокрема, в порту Ізмаїл накопичилося 715 вагонів, а середньодобове вивантаження становить 84 одиниці на добу. Це призвело до збільшення ставок на внутрішні залізничні перевезення в середньому на 1 долар за тонну.
Пожвавлення відбулося і на ринку водних перевезень. Через скорочення пропозиції вільного тоннажу власники невеликих суден (костерів) підняли ставки на 2 долари за тонну. Водночас тарифи на перевезення великими суднами, як панамакси та хендісайзи, залишаються стабільними завдяки наявності вільного тоннажу. Схожа ситуація спостерігається і на ринку барж у дунайських портах, де ставки поки що не змінилися.
Загалом, жовтень демонструє помітне зростання експорту агропродукції, що впливає на тарифи як на автомобільні, так і на залізничні та водні перевезення.
Джерело: propozitsiya.com