За перші дні вересня обсяги автомобільного експорту агропродукції через західні кордони впали на 12%, порівняно з аналогічним періодом липня, до 88,1 тисячі тонн. Це пов’язано з низькою торговою активністю. Найбільше зниження спостерігалося на молдавському кордоні — обсяги зменшилися на 36%, до 11,7 тисячі тонн.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.
Польський кордон залишається лідером за обсягами експорту, але і тут зафіксовано спад на 19%, до 38,2 тисячі тонн. Зменшення експорту також спостерігається на угорському кордоні (на 5%, до 8,4 тисячі тонн), водночас словацький кордон показав зростання на 19%, до 7,1 тисячі тонн. Румунський кордон також демонструє позитивну динаміку — плюс 14%, до 22,7 тисячі тонн.
Найбільше експортували традиційні продукти: соняшникова олія — 11 тисяч тонн, соєві боби — 6,5 тисячі тонн, м’ясо птиці — 5,5 тисячі тонн. За даними аналітиків, тарифні ставки на перевезення до ЄС знизилися на 3-5 євро, залежно від напрямку.
У залізничній логістиці також спостерігаються певні зміни. За перші 8 днів вересня середньодобовий показник передачі вагонів на західних кордонах знизився на 6%, до 192 вагонів на добу. Проте на польському кордоні експорт зріс на 17%, до 60,88 вагона на добу. Румунський та словацький кордони зберегли свої показники на рівні минулого тижня — відповідно 54,88 та 26,25 вагона на добу. Однак на угорському кордоні обсяги впали на 41%, до 19,51 вагона на добу.
Експорт агропродукції в порти також зріс — кількість вагонів збільшилася на 35% і досягла 4230 одиниць. Натомість середньодобовий показник вивантаження знизився на 27%, до 755 вагонів на добу. Збільшення вагонів спостерігається у напрямку порту Ізмаїл — на 7%, до 405 одиниць. Середньодобове вивантаження тут зменшилося на 11%, до 70 вагонів.
У водній логістиці ситуація залишається стабільною завдяки великій кількості вільного тоннажу. Спостерігається невелике зростання ставок у сегменті суден типу хендісайз та костерів — на 1-2 долари. Водночас на ринках панамаксів, особливо в напрямку Південного В’єтнаму та Китаю, ставки дещо знизилися.
На ринку перевезень по Дунаю спостерігається стабільно низький рівень тарифів, оскільки низький рівень води та зниження попиту не сприяють їхньому зростанню.
Джерело: propozitsiya.com