Ринок соняшникової олії: продажі перерозподілялися під час війни

Минулий 2024/25 маркетинговий сезон був найгіршим за останні чотири сезони з точки зору виробництва соняшнику у світі.

Про це заявила Світлана Купреєва, аналітик ринку олійних культур компанії «УкрАгроКонсалт».

Вона зазначила, що, за оцінками Міністерства сільського господарства США, урожай зменшився до 52,4 млн тонн (-6,4% порівняно з 2023/24 МР). Україна та Росія залишаються ключовими виробниками соняшнику у світі.

«На світовому ринку соняшникової олії конкуренція між Україною та Росією та боротьба за ринки збуту залишаються актуальними, особливо на ринках найбільших імпортерів в Азії. Війна суттєво вплинула на торговельні потоки», – констатує спеціаліст.

До війни Індія була найбільшим імпортером української соняшникової олії. Обсяг експорту на індійський ринок щорічно становив понад 2 мільйони тонн. Ще до війни конкуренція на індійському ринку між Україною та Росією загострилася.

«До війни Китай збільшив загальні обсяги імпорту, які сягали 1,6-1,7 мільйона тонн, але нафта з Росії залишалася більш попитною», – додає Купреєва.

З початку війни відбувся перерозподіл ринків збуту соняшникової олії:

  • Для України, починаючи з 2021/22 МР, ЄС стає ключовим напрямком збуту, для Росії стратегічного значення набуває Індія, яка у 2023/24 МР стає першою в рейтингу імпортерів;
  • Туреччина частково переорієнтовується з Росії на Україну;
  • Індія та Китай продовжують збільшувати імпорт з Росії.

«У новому сезоні очікується збільшення поставок соняшникової олії як з України, так і з Росії», – прогнозує аналітик.

Источник: www.agroportal.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *