Вищі тарифи Укрзалізниці вплинуть на дрібних сільськогосподарських виробників

Збільшення тарифів на вантажні перевезення “Укрзалізницею” на 37% не спричинить розвитку, а радше відтік клієнтів, зменшення виробництва та втрату доходів держави.

Таку думку висловив генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) Олег Хоменко під час експертної дискусії в Центрі транспортних стратегій, повідомляє асоціація у Facebook.

Зазначається, що Укрзалізниця планує компенсувати збитки за рахунок підвищення тарифів на перевезення вантажів. Але експерти наголошують, що такий крок матиме руйнівний вплив на економіку та бізнес. Здорожчання перевезень означатиме менше експорту, більше вантажів на дорогах, руйнування доріг та втрати для бюджету країни.

«Якщо говорити про щорічну індексацію, то у сільськогосподарського виробника також є «коридор» цін: ми прив’язані до світового ринку, Україна не є маркетмейкером, тому неможливо перекласти логістичні витрати на покупця. Підвищення тарифу – це фактично потрапляння в кишеню виробника», – пояснює Олег Хоменко.

Він зазначив, що вантажна база аграрного сектору скорочується: через війну площі значно зменшилися, приблизно на 10 мільйонів гектарів. Водночас акцизи на пальне, експортні мита – все б'є по аграрному сектору. 37% – це занадто великий тягар.

«Укрзалізниці» потрібні системні рішення та підвищення ефективності, а не латання дефіциту металобрухтом чи звільненням менеджерів; зерно не повинно субсидувати інші вантажі. Війна та напади на інфраструктуру – це реальність, але всі перебувають в однакових умовах».

«Тягар ляже, перш за все, на дрібних виробників без власного автопарку: трейдери перекладуть витрати на них. А найголовніше, не можна змінювати тарифи посеред сезону: анонсуйте зміни на наступний сезон заздалегідь», – сказав Олег Хоменко.

Источник: www.agroportal.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *