У січні-червні 2024 року експорт агропродовольчої продукції з України склав близько $12,4 млрд, тобто на 5% більше у порівнянні з відповідним періодом 2023 року.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Українську асоціацію аграрного експорту.
Спостерігалось зростання експорту м’яса і субпродуктів – $505 млн (+ 15%) при обсязі в 237 тис. т (+ 5%). Це стало можливим завдяки збільшенню продажів на зовнішніх ринках м’яса птиці – 226 тис. т (на 6%) вартістю $463 млн (на 18%). Звертає на себе увагу нарощування експортних продажів ковбас до $2,8 млн (+ 57%), а також готових і консервованих м’ясних продуктів – $23,9 млн (+ 146%).
На 3% збільшились доходи від експорту молокопродуктів, знаходячись на рівні майже $98 млн.
Цікава ситуація склалась в експорті яєць, адже його зростання в натуральному виразі до 33 тис. т (на 27%) супроводжувалось зниженням виручки ($34 млн – 3 %) внаслідок зменшення цін.
Відчутно вдалось покращити продажі меду на міжнародному ринку, що сягнули 48 тис. т (+ 95%) і принесли більше $91 млн (+ 52%) виручки. Однак несприятливим фактором для солодкого продукту стало чергове зменшення вартості 1 тонни, яка в середньому становить цьогоріч $1900.
За результатами шести місяців нинішнього року помітно підвищились доходи експортерів цибулі й часнику ($2,3 млн, у понад 100 разів) та заморожених овочів – майже вдвічі, до $5 млн. Разом з тим, значно зріс експорт консервованих томатів – $20 млн (у понад 20 разів). Більшою стала виручка й від зовнішніх продажів консервованих незаморожених овочів – $7 млн (+ 33%).
Плодово-ягідна продукція принесла експортерам відразу наполовину більше доходів у порівнянні з 2023 роком, а саме $143 млн. Основними товарними позиціями в даній групі залишаються волоські горіхи ($55 млн), заморожені ягоди і фрукти ($54 млн), зерняткові культури ($15 млн). Ці продукти також продемонстрували збільшення продажів в кількісному виразі: волоські горіхи – 19 тис. т (+ 44%), заморожені плоди – 38 тис. т (+ 35%), яблука і груші – 28 тис. т (+ 23%). Паралельно вдалось покращити вартісні показники для варення, желе й мармеладу – $9 млн (+ 65%), консервованої плодово-ягідної продукції – $6 млн (+ 20%), соків – $97 млн (+ 61%).
Продовжуються коливання експорту пшеничного борошна, якого в першому півріччі поточного року вивезено менше – 37 тис. т (- 55%) на суму $10 млн (- 60%). Натомість українські макаронні вироби стали користуватись ще більшим попитом за рубежем – 14 тис. т (+ 40%) при виручці у $30 млн (+ 30%).
У 2024 році маємо подальше зростання показників експорту всіх груп солодощів, зокрема кондитерських виробів з цукру – 44 тис. т (+ 10%) вартістю $99 млн (+ 18 %). Какао-продуктів і шоколаду реалізовано на міжнародному ринку в обсязі 25 тис. т (+ 17%) на суму $97 млн (+ 38%), а хлібобулочних кондитерських виробів – 48 тис. т (+ 25%) при виручці $119 млн (+ 32 %).
Попри триваючу третій рік повномасштабну війну, експорт продуктів з доданою вартістю в абсолютній більшості товарних найменувань рослинного (овочева і плодово-ягідна продукція), тваринного походження (м’ясна, молочна група, яйця, мед), а також цукру, солодощів і виробів з тіста характеризується зростаючими показниками. Втім, подальше зниження цін на мед, яйця і заморожені ягоди не дозволяє профільним експортерам автоматично отримувати більшу виручку.
Згідно інформації Української Асоціації Аграрного Експорту, країни Європейського Союзу залишаються визначальним ринком збуту для багатьох груп продовольства, включаючи плодово-ягідну продукцію. В той же час, у 2024 році вдалось значно посилити нашу присутність на ринку меду Сполучених Штатів, вдало використовуючи можливості для диверсифікації географії його продажів.
Джерело: propozitsiya.com