Кабінет Міністрів України затвердив оновлену Національну транспортну стратегію до 2030 року, а також операційний план її реалізації на 2025–2027 роки. Документ враховує виклики, спричинені війною, і визначає напрямки відновлення транспортного сектору. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на Мінвідновлення. Повномасштабна агресія росії змусила транспортну галузь працювати на межі: зараз вона забезпечує лише базові потреби у перевезеннях. Крім того, статус кандидата в ЄС вимагає гармонізації українського законодавства з європейськими нормами, інтеграції транспортної мережі до Транс’європейської транспортної системи (TEN-T) та дотримання принципів Європейського зеленого курсу. Оновлена стратегія має сприяти:
- розвитку людського капіталу;
- цифровізації транспортної галузі;
- залученню міжнародних інвестицій;
- євроінтеграції.
Віце-прем’єр-міністр України Олексій Кулеба підкреслив, що стратегія стала результатом консультацій із міжнародними партнерами та громадськістю. «Прийнята стратегія – це основоположний документ для розвитку транспортної галузі. Наше завдання – зробити її ефективною навіть в умовах війни. Завдяки цій стратегії ми зможемо не лише відновити зруйновану інфраструктуру, а й реалізувати проєкти, які інтегрують Україну до транспортної системи ЄС», – зазначив Кулеба. За даними Світового банку, станом на кінець 2023 року транспортний сектор України зазнав збитків на 30,5 мільярда євро. На відновлення потрібно понад 66 мільярдів євро. Найбільші втрати стосуються автомобільних доріг, залізничної інфраструктури та рухомого складу. Крім того, значні території країни залишаються забрудненими вибухонебезпечними матеріалами, що ускладнює відбудову.
Джерело: propozitsiya.com