Українські аграрії можуть розглянути альтернативні варіанти логістики, якщо «Укрзалізниця» найближчим часом не підвищить свою ефективність, заявив генеральний директор Асоціації сільськогосподарських кооперативів України Олег Хоменко під час конференції «Логістика як драйвер економічного зростання», повідомляє propozitsiya.com.
Він зазначив, що хоча 2024 рік продемонстрував покращення в ціноутворенні та продажах, проблеми із залізничним транспортом залишаються. Раніше, протягом 2022-2023 років, агросектор був змушений покладатися на послуги Укрзалізниці, незважаючи на підвищення тарифів, але нинішній ландшафт змінився. Зменшення виробництва через окупацію певних територій означає, що загальний обсяг перевезених сільськогосподарських товарів, ймовірно, залишиться нижче 65 мільйонів тонн на рік. Крім того, УЗ не пропонує покращення своїх послуг; замість цього вона має намір підвищити тарифи.
Фермери виділяють наступні основні проблеми:
- низька швидкість транспортування (в середньому 50 км на добу);
- відсутність GPS трекінгу для моніторингу вагонів;
- субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних перевезень;
- мінімальний рівень цифровізації.
«Укрзалізниця» продовжує залишатися єдиним гравцем на ринку залізничних перевезень, що дає змогу встановлювати умови без конкуренції. Потенційний засіб правового захисту може передбачати поділ компанії на три окремі суб’єкти: пасажирський транспорт, інфраструктура та вантажний транспорт.
«Якщо в УЗ не вдасться засвоїти сучасні технології, такі як штучний інтелект і цифровий моніторинг вагонів, ситуація залишиться незмінною. Аграрії вже мають сотні власних вагонів, і якщо тарифи будуть рости без покращення сервісу, вони звернуться до автологіки», – підкреслив Хоменко.
Фермери очікують змін, але готові досліджувати альтернативи, якщо залізнична логістика не підвищить свою ефективність.
Джерело: propozitsiya.com