Аграрії вимагають відновлення пільг на залізничні перевезення сільгосппродукції з прифронтових регіонів

Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) звернулася до Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, Міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби та Міністра аграрної політики та продовольства Віталія Коваля щодо безпідставного скасування АТ «Укрзалізниця» 30% знижки на перевезення сільськогосподарських вантажів із прифронтових територій до українських портів.

Про це повідомляє propozitsiya.com з посиланням на VAR.

У ВАР зазначають, що 20 березня 2025 року Укрзалізниця припинила надання знижок, посилаючись на новий наказ Міністерства розвитку громад та територій №376 від 28 лютого 2025 року, яким затверджено уточнений перелік зон бойових дій. Водночас в «Укрзалізниці» стверджують, що скасування попереднього наказу Мінреінтеграції також позбавило підстави для встановлення пільгового тарифу.

Водночас, як наголошується в зверненні, позиція Укрзалізниці не має правового підґрунтя. Постанова Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2024 року № 129 та розпорядження від 30 квітня 2024 року № 380-р, якими передбачено відшкодування збитків компанії шляхом надання знижки, залишаються чинними. На підставі цих документів “Укрзалізниці” дозволили залишити частину прибутку за 2023 рік.

«Оскільки жоден із цих актів Кабінету Міністрів не втратив чинності, вони є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами на всій території України», – зазначають у ВАР.

Крім того, у зазначених урядових документах жодних посилань на дату наказу про перелік зон бойових дій немає та бути не повинно, оскільки цей наказ постійно переглядається у зв’язку зі змінами в таких районах.

«Зазначені акти Кабінету Міністрів України стосуються виключно відповідного переліку територій і не вказують на особливості конкретного наказу, який визначає цей перелік, а тому новий наказ Міністерства розвитку громад і територій має застосовуватися АТ «Укрзалізниця» при наданні відповідної знижки», – уточнюється у зверненні.

VAR стверджує, що тлумачення Укрзалізницею законодавчих положень є не тільки недбалим щодо фермерів, які працюють у надзвичайно складних умовах і ставлять на карту своє життя, продовжуючи свою роботу, але й є глибоко юридично необґрунтованим.

ВАР вимагає від керівництва уряду та профільних міністерств забезпечити дотримання чинного законодавства щодо надання 30-відсоткової знижки встановлених тарифів на експортне транспортування сільськогосподарської продукції з прифронтових регіонів.

«Наполягаємо на невідкладних діях для виправлення ситуації та гарантуванні безумовного виконання АТ «Укрзалізниця» вимог зазначених актів Кабінету Міністрів щодо надання знижок на перевезення сільськогосподарських вантажів із прифронтових територій до українських портів», — наголошують у ВАР.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *