У перший тиждень квітня обсяг експорту сільськогосподарської продукції з України автомобільним транспортом незначно скоротився і склав 73,8 тис. тонн. Тенденції на пунктах пропуску були різними: в одних місцях спостерігалося зростання, а в інших – зменшення.
Про це повідомляє propozitsiya.com з посиланням на допис у телеграм-каналі SPIKE BROKERS.
На кордоні з Румунією та Угорщиною обсяги експорту зросли на 6,7% і 4,7% відповідно, досягнувши 18 тис. тонн і 9,2 тис. тонн. Обсяг експорту через польський кордон майже не змінився порівняно з попереднім тижнем і склав 32,3 тис. тонн. Натомість скоротилися напрямки на Словаччину та Молдову – на 15,2% (до 4 тис. тонн) та 9% (до 10,3 тис. тонн) відповідно.
Найбільш значними експортними товарами були соняшникова олія – 8,2 тис. тонн і цукор – 6,5 тис. тонн.
Транспортні витрати всередині країни дещо знизилися на 1 долар за тонну, а ціни на доставку до ЄС залишилися без змін.
Знизились і тарифи на залізниці , в середньому на $1-2 за тонну. Ця зміна пояснюється низьким попитом і конкуренцією серед операторів.
«Активна фаза експорту минулорічного врожаю завершилася, що зазвичай позначається на обсягах перевезень», – зауважують учасники галузі.
Крім того, автомобільний транспорт обробляє частину вантажів, особливо на коротших маршрутах, де він економічно ефективніший, ніж залізниця. Внаслідок цього багато вагонів залишаються невикористаними.
Наразі суттєвих змін на ринку не очікується. Перевізники сподіваються на відновлення ближче до нового сезону або зміну ситуації з логістикою на кордоні.
Більш стабільна ситуація на морському шляху . Вартість фрахту з портів Великої Одеси залишається на рівні $16–17 за тонну до Італії та $17–19 до Іспанії. Попит обмежений, що запобігає підвищенню ставок.
Проте на Дунаї ціни трохи зросли, в середньому додатково на 2 долари за тонну. Доставка з Ізмаїла до Італії зараз коштує $29–30 за тонну.
Джерело: propozitsiya.com