На початку жовтня спостерігається зростання експорту агропродукції – обсяги виросли на 15% порівняно з вереснем. Станом на 14 жовтня автомобільним транспортом вивезли 170 тис. тонн продукції. Найбільші обсяги проходять через польський кордон – 64,9 тис. тонн, а також через румунський – 52,6 тис. тонн, де зафіксовано зростання на 50%. На угорському кордоні обсяги збільшилися на 39% і склали 18,3 тис. тонн, тоді як на молдавському кордоні обсяги знизилися на 6% до 21,6 тис. тонн. Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS. За сезон найпопулярнішими експортними продуктами стали соняшникова олія (22,4 тис. тонн) та соєві боби (18,4 тис. тонн). У першій половині жовтня середньодобова кількість вагонів, що перетинають західні кордони, зросла на 20% і досягла 248 вагонів на день. На угорському кордоні кількість вагонів збільшилася на 74%, до 57,85 вагонів на добу, тоді як на польському і румунському кордонах показники знизилися на 15% та 11% відповідно. На одеських напрямках рухається 5843 вагони, що відповідає показнику минулого тижня. Середньодобове вивантаження в портах зросло на 6% до 1264 вагонів. В порту Ізмаїл спостерігається значне скорочення кількості накопичених вагонів – майже вдвічі, а вивантаження зросло на 14%. Хоча очікувалося підвищення тарифів на перевезення, вони залишилися стабільними, а в деяких напрямках навіть трохи знизилися на 2-5 доларів. Проте нестача суден та обстріли портової інфраструктури вплинули на фрахтові ставки: судновласники неохоче заходять в українські порти, що призвело до зростання тарифів для кораблів у напрямку Італії, Іспанії та Туреччини в середньому на 2 долари. Водночас тарифи на транспортування баржами залишилися на попередньому рівні.
Джерело: propozitsiya.com