Експорт сільськогосподарської продукції автомобільним транспортом у березні перевищив показники лютого

За перші 24 дні березня обсяг експорту українських сільськогосподарських товарів автомобільним транспортом досяг 252,6 тис. тонн, що трохи перевищує аналогічний показник лютого. Динаміка експорту на прикордонних переходах була різною: за одними маршрутами спостерігалося зростання обсягів, за іншими – зменшення.

Про це повідомляє propozitsiya.com з посиланням на допис телеграм-каналу SPIKE BROKERS.

Найбільше зростання відмічено на кордоні з Румунією – майже на 8% і склало 66 тис. тонн. Також зросли перевезення через Словаччину та Угорщину на 3,5% (до 15,7 тис. тонн) і 3% (до 30,3 тис. тонн) відповідно. І навпаки, на польському та молдовському кордонах було повідомлено про незначне зниження, довівши загальні показники до 104,3 тис. тонн і 36,2 тис. тонн.

Лідерами експорту були соняшникова олія (31,3 тис. тонн) та цукор (26,2 тис. тонн). Вартість транспортування зерна всередині країни зросла на $2–3 за тонну, тоді як тарифи на маршрути до Європи залишилися стабільними.

Залізничний рух зростає, за винятком Угорщини

Станом на 20 березня на більшості прикордонних пунктів спостерігалося зростання перевезень зернових вантажів. Середньодобова передача вагонів через Польщу та Словаччину зросла на 3,5% (до 17,2 вагонів) та 3,2% (до 34,7 вагонів) відповідно.

На кордоні з Румунією обсяги почали відновлюватись із тижневим збільшенням у 5,3 рази до середнього 2,9 вагонів на день. Проте на угорському маршруті спостерігалося падіння майже на 4% – до 23,8 вагонів на добу. Загалом середньодобова швидкість перевалки вантажів зросла на 10% і склала 154 вагони.

За цей час у порти Великої Одеси відправлено 4567 вагонів із середньодобовою швидкістю розвантаження 1111 вагонів. Крім того, 124 вагони чекали на розвантаження в напрямку дунайських портів, де зерно вивантажувалося зі швидкістю 32 вагони на добу.

Вартість залізничних перевезень зросла на 2–4 долари залежно від маршруту.

Морська логістика стикається з перешкодами через обстріли

У зв’язку з ракетним ударом по портах Великої Одеси кілька судновласників тимчасово уникають цих портів через підвищені ризики. Ті, хто продовжує роботу, вимагають підвищення тарифів на фрахт як компенсацію за пов’язані з цим небезпеки.

Тим не менш, фрахтувальники неохоче погоджуються на підвищення тарифів, посилаючись на непередбачуваність вантажопотоків і невизначеність навколо обсягів перевезень. Таким чином, ставки морського фрахту залишилися без змін.

Транспортування вантажів пожежними автомобілями з Ізмаїла до Італії коштує 30–32 долари за тонну. Фрахт меншими вантажівками з Чорноморська до Італії коштує 16–17 доларів, а до Іспанії – 17–19 доларів за тонну.

Джерело: propozitsiya.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *