Російська олія почала значно переважати на ключовому для української олії ринку – індійському, розповів керівник бізнес-проєктів ІА «АПК-Інформ» Андрій Купченко на третій міжнародній масложировій конференції “FOC 2024: Fats and Oils Conference”, що проходила 7 червня в Алмати.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на graintrade.
«З 2022 року на світовому ринку відбувається перерозподіл потоків соняшникової олії, пов’язаний безпосередньо з логістичними обмеженнями в Україні… У поточному сезоні експорт української соняшникової олії в Індію скоротився на 24%, тоді як приріст експорту російського продукту в цьому напрямку зріс майже в 3 рази», – повідомив експерт.
Ще один ринок, де російська олія стала домінувати – це китайський. Як зазначив А. Купченко, з початку поточного сезону експорт української соняшникової олії в цьому напрямку скоротився на 70%, проте поставки російського продукту також знизилися (приблизно на 40%).
Водночас українська соняшникова олія зміцнила позиції на турецькому ринку.
«Поставки олії з України до Туреччини за останні два сезони значно зросли, потіснивши російський продукт», – зазначив спікер.
За його словами, ще один ринок, де Україна та Росія нарощують свою присутність – це єгипетський. У поточному сезоні експорт української олії в цьому напрямку зріс майже в 7 разів, російської – приблизно в 2 рази. Проте російський продукт залишається домінуючим на ринку Єгипту, уточнив експерт.
Експортні ціни на українську соняшникову олію з доставкою до портів Чорного моря залишаються на рівні 900-910 $/т через значний дефіцит поставок наприкінці сезону та активний експорт останніми місяцями. За даними Trading Economics, протягом тижня середня ціна на соняшникову олію з доставкою покупцям зросла на 1% до 925 $/т, загалом додавши за місяць 8,4%.
Насичення світових ринків соєвою та ріпаковою олією нового врожаю дещо послабить попит на дорожчу соняшникову олію найближчим часом.
Джерело: propozitsiya.com