Парламент в травні ухвалив законопроекти № 10168-2 та 10169-2, якими вносяться зміни до Податкового та Митного кодексів щодо вдосконалення зовнішньоекономічних операцій з експорту деяких товарів. Цими документами визначаються мінімальні експортні ціни на агропродукцію, в першу чергу, на зернові та олійні.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на УЗА.
Українська зернова асоціація закликала Президента та уряд призупинити впровадження механізму мінімальних експортних цін на сільськогосподарську продукцію, оскільки це вкрай негативно вплине на здатність експортерів виконувати зобов’язання, підриває довіру міжнародних партнерів до українських контрагентів, ускладнить планування та фінансування експортної діяльності та водночас знизить конкурентоспроможність українських товарів на світових ринках.
«Сьогодні ринок зерна є висококонкурентним, що означає, що трейдери та експортери пропонують виробникам найвищу можливу ціну, яка корелюється із ціною на світовому ринку з урахуванням вартості логістики та страхування. Якщо мінімальні ціни не відповідатимуть світовим ціновим трендам, це знищить конкуренцію на українському ринку зерна і призведе до його надмірної зарегульованості та створить нові широкі можливості для корупції», – пояснили в асоціації.
В УЗА вважають, що запровадження мінімальних експортних цін поставить під ризик половину українського експорту, що в умовах війни та недостатності власних податкових надходжень рівноцінно економічному колапсу та повному знищені здатності самостійно фінансувати українських військових.
Впровадження мінімальної експортної ціни, яка не відповідатиме ціновим тенденціям на світовому ринку призведе до невиконання контрактів. Якщо мінімальна ціна розрахована в Україні зросте вище контрактних цін, експортери можуть вважати виконання контрактів невигідним та шукати способи уникнути своїх зобов’язань. Це може призвести до зриву постачань та непередбачуваних наслідків для імпортерів української продукції.
Коли експортери не виконують свої зобов’язання через зміни в законодавстві або політиці уряду, це підриває довіру до країни як надійного постачальника. Імпортери можуть почати шукати альтернативні ринки або постачальників, що пропонують більшу стабільність та передбачуваність.
В УЗА відзначають, що у світі не існує жодної практики ринкового регулювання ціни майбутнього періоду на підставі ціни минулого періоду. Це перешкоджає розвитку вільної та впевненої торгівлі між учасниками. Регулювання ціни експортерів через встановлення мінімальної ціни також суперечить нормам Світової організації торгівлі (СОТ), до якої входить Україна, зокрема принципам вільної торгівлі та недискримінації.
Джерело: propozitsiya.com