Станом на 24 червня, експорт агропродукції автомобільним транспортом у червні склав 261 тис. тонн, що суттєво нижче травневого місячного показника 426 тис. тонн. Польський кордон залишається лідером експорту з показником 106 тис. тонн, словацький кордон займає найнижчу позицію з 18 тис. тонн. На румунському кордоні показник експорту становить 62 тис. тонн, на молдавському – 43 тис. тонн, на угорському – 31 тис. тонн. Середньодобовий показник експорту по всіх кордонах незначно знизився і становить 10885 тонн, що на 7% менше у порівнянні з передостаннім тижнем.
Про це пише propozitsiya.com з посиланням на допис в telegram каналі SPIKE BROKERS.
Незмінними залишаються лідери автомобільного експорту в червні: олія соняшникова – 38 тис. тонн та соєві боби – 30 тис. тонн.
Очікуване зниження річного експорту наступного року та балансування експорту різними видами транспорту в різних напрямках дозволить зняти надмірне навантаження на автомобільну індустрію. Ціни на перевезення автомобільним транспортом залишаються на рівні попереднього тижня.
Середньодобова норма у червні передачі с-г продукції до перевезення залізничним транспортом через західний кордон склала 259 вагонів. Показник передачі вагонів на польському кордоні склав 74,34 вагони на добу. У той же час, за рахунок зростання передачі вантажів через Вадул-Сірет-Дорнешти та Рені-Джурджулешт-Галац на румунському кордоні спостерігаємо збільшення показника передачі вагонів до 48,13 вагонів на добу. На угорському кордоні цей показник становить 26,31 вагона на добу. На словацькому кордоні показник становить 29,13 вагонів.
У портах Великої Одеси середньодобовий показник вивантаження вагонів знизився на 3,45% та становить 1254 вагони на добу. Спостерігається значне зменшення, на 21,6%, кількості вагонів, що рухаються в напрямку порту – до 4064 вагонів. Скоротилася і кількість вагонів, що накопичуються у порту Ізмаїл – до 446 одиниць. Середньодобовий показник вивантаження знизився на 18% та становить 105 вагонів на добу.
Спостерігається поступове відновлення попиту на водний фрахт з боку експортерів через торгову активність з ранніми зерновими. В той же час поновлення обстрілів суден, що прямують Червоним морем, спричинило підвищення фрахтових тарифів на панамакси. Активність вантажних потоків через Дунай сприяла незначному підвищенню тарифів у сегменті барж. У той же час фрахтові ставки на хендісайзи та костери утримуються на минулому рівні.
Джерело: propozitsiya.com