Незважаючи на виклики, Україна продовжує експортувати сільськогосподарську продукцію, вироблену в її межах. Як повідомляє Spike Brokers, propozitsiya.com заявляє :
АВТОМОБІЛЬНА ЛОГІСТИКА
У лютому спостерігалося помітне зростання обсягів експорту сільськогосподарської продукції автомобільним транспортом через усі кордони. Загальний обсяг експорту зріс до 293,7 тис. тонн, що на 19,8% більше, ніж у січні.
Польський кордон став основним маршрутом транзиту сільськогосподарської продукції протягом місяця, експорт досяг 125 тисяч тонн, що на 17,1% більше, ніж у попередньому місяці. У Румунії та Молдові обсяги зросли до 71,6 тис. тонн і 45,8 тис. тонн, що становить зростання на 22,4% і 36,6% відповідно. Угорський і словацький маршрути повідомили про найнижчі обсяги експорту сільськогосподарської продукції в лютому – 33,9 тис. тонн і 17,4 тис. тонн, що відображає збільшення на 14,6% і 3,4% відповідно.
Основними експортними товарами за місяць були соняшникова олія 37,7 тис. тонн і м'ясо птиці 21,5 тис. тонн.
Тарифи на внутрішні автомобільні перевезення залишилися стабільними, а на європейських маршрутах подорожчали на 1-3 євро залежно від конкретного маршруту.
ЗАЛІЗНИЧНА ЛОГІСТИКА
Станом на 27 лютого майже на всіх пунктах пропуску зафіксовано зниження середньодобової передачі вагонів-зерновозів. У румунському напрямку обсяги перевалки зараз найнижчі: за 26 днів лютого експорт впав на 46% порівняно з аналогічним періодом січня в середньому на 4,5 т/добу. На польському та угорському кордонах спостерігалося зниження на 34% і 29% відповідно, при цьому цифри впали до 25,7 тонн на добу. Лише на кордоні зі Словаччиною спостерігалася позитивна динаміка, де перевалка вагонів зросла на 47% до 34,6 т/добу.
Загальна середньодобова швидкість перевалки зернових вантажів і шроту в порівнянні з січнем знизилася на 4% і склала 172 т/добу.
Протягом тижня середньодобовий обсяг вивантаження вагонів у портах Великої Одеси залишався відносно стабільним і становив 1246 вагонів/добу. Водночас кількість вагонів-зерновозів, які прямують до портів, дещо скоротилася до 4950 одиниць.
Накопичення вагонів-зерновозів на шляху до дунайських портів зросло на 21,6% до 141 одиниці. Навпаки, середньодобова швидкість розвантаження впала на 12,8% до 34 вагонів/добу.
Вартість внутрішнього залізничного транспорту подешевшала на 2-3 долари залежно від маршруту. Через зниження попиту значна кількість вагонів перевізників залишається незавантаженою та бездіяльною.
ВОДНА ЛОГІСТИКА
Після тривалого періоду стабільності фрахтові ставки в портах Дунаю та Чорного моря зросли на 1–2 дол./т. Фактором, що сприяв збільшенню транспортних витрат, стали вищі витрати, пов’язані з навігацією річковими маршрутами та тривалим часом очікування суден у певних районах. Зокрема, ціни на скарбниці з Ізмаїла до Італії зросли до 28–30 дол./т. Фрахтові ставки для ручних розмірів, що відправляються з чорноморських портів, зросли до 16–17 дол./т в напрямку Італії та до 17–19 дол./т в напрямку Іспанії.
Джерело: propozitsiya.com